۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۳۴۴۱
آیت‌الله خاتمی:

اجازه دخالت به هیچ کشوری در عرصه دفاعی و نظامی نمی دهیم | در راستای قدرت بازدارندگی هرچه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: به دستور قرآن در راستای قدرت بازدارندگی هرچه بتوانیم موشک تولید کرده و بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ‌ دولتی حق دخالت نمی‌دهیم.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، راهبرد آمریکا در ایران و کشورهای اسلامی را ناامنی منطقه برای آسودگی خیال رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وی افزود: استراتژیست‌های آمریکایی از زمان روی کار آمدن اوباما گفتند که اگر ایران چهار کار را انجام دهد روابط ما با ایران حسنه خواهد شد و اگر انجام ندهد باید به سمت براندازی برویم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان، مهار ایران در عرصه انرژی هسته‌ای، کاهش قدرت موشکی ایران، برداشتن دست حمایت از حزب‌الله و فلسطین و عدم ممانعت از تشکیل خاورمیانه جدید را چهار خواسته آمریکا برای ایجاد رابطه حسنه با ایران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ما به دستور قرآن در راستای قدرت بازدارندگی هرچه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم و هرچه بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ‌ دولتی هم حق دخالت نمی‌دهیم و آمریکایی‌ها نیز آرزوی خاورمیانه بزرگشان را به گور خواهند برد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که آمریکاییها حداقل در سه خواسته خود از ایران ناکام ماندند و به براندازی روی آوردند، اظهار داشت: آنها می‌گویند هرکاری ما علیه ایران از دستمان برآید انجام می‌دهیم و ما هم هرکاری از دستمان برآید علیه آنها به کار خواهیم بست و حداقل این است که فریاد مرگ بر آمریکایمان بلندتر از گذشته خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به این‌که آنها برای آسیب زدن به انقلاب، رأس این انقلاب را هدف گرفته‌اند و به صراحت هم گفته‌اند و متأسفانه در این عرصه برخی از رؤسای فتنه سال ۸۸ نیز به کمک آمریکا آمدند، خطاب به دشمنان، تأکید کرد: هرچه شما توطئه می‌کنید علاقه و ارادت مردم ما به نظام و رهبری بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند مردم را ناامید کنند، اما با صراحت می‌گویم که با این رهبر دلسوز و خادمان ملت که در هر سه قوه به مردم خدمت می‌کنند، این مشکلات را حل خواهند کرد و گره باز نشده نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران ایجاد آشوب و ناامنی را از رویکردهای آمریکا برشمرد و با بیان این‌که در این عرصه برخی کانال‌های فضای مجازی آتش بیار معرکه هستند، گفت: کسانی که در این عرصه فریب خورده‌اند تنبه دهید تا بیدار شوند و تعهد بدهند دیگر شیطنت نکنند و سیاهی لشکر اغتشاشگران نشوند نه این‌که آنها را نازشان کنید.

وی با بیان این‌که اغتشاشگر هرکسی که هست چه دانشجو، طلبه، غیرطلبه و غیردانشجو که اغتشاش کند باید چوبش را بخورد، تصریح کرد: می‌خواهید رأفت کنید اشکال ندارد اما آنها را ناز نکنید که فکر کنیم تنها دغدغه کشور دغدغه آشوبگران است. خشم مقدس در برابر لیدرهای اغتشاش داشته باشید و در برابر آتش افروزان معرکه با قاطعیت علی‌وار برخورد کنید.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس فقه ما آن کسی که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد، بزند، بکشد و آتش بزند باغی است و حکم باغی در فقه ما اعدام است.

وی با بیان این‌که اغتشاش و ناامنی از جدول‌های ترسیم‌شده آمریکا برای براندازی است و در این عرصه هم ناکام خواهد ماند، تشدید فشار اقتصادی را چهارمین رویکرد از این راهبرد برشمرد و گفت: مردم ما تا الآن ایستاده اند و از این به بعد هم خواهند ایستاد و این مردم آمریکا را در این عرصه هم ناکام خواهند گذاشت.

آیت‌الله خاتمی در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره ایام‌الله دهه مبارک فجر را گرامی‌داشت و با اشاره به رژه همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن‌ماه، این رژه را تاریخی خواند که کمر طاغوت را شکست و رژیم شاه مرگ را به چشم دید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: نیروهای مسلح ارتش و سپاه بازوی نظام و ملت هستند و خواهند بود و ما به نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات